tisdag 15 mars 2016

Hej vårväder!

Det känns verkligen som fredag, men det är det ju inte. Enligt min trovärdiga källa (Alice) var det idag den varmaste dagen hittills i år. Det börjar gå åt rätt håll nu, ÄNTLIGEN

Idag slutade jag tidigare och kunde lämna skolan redan vid tolv! Detta eftersom vår sista lektion blev inställd och köttfärslimpan som serverades var för rosa för att ta sig tid att äta. Egentligen var jag inte jätteglad över att sluta tidigare, då jag tog all pluggtid igår till att öva inför den muntliga presentation vi skulle ha haft idag (men som blev inställd/framskjuten). Tråkigt. MEN jag gjorde det bästa av situationen, och tog till det som var sorgsen själ bör göra: tröstshoppingen

Idag fick jag med mig en vinröd ribbstickad halvpolo och fem par trosor hem! Jag är SÅ nöjd, längtar verkligen efter sol och varma vindar, så jag kan börja använda alla nya fina kläder jag köpt!

 Efter stan åkte jag hem till Benjamin som också slutat tidigt. Väl där kollade vi klart på en film, drack kaffe i solen och hade det trevligt. Vi gick faktiskt t.om. ut och åt nu på kvällen, mysigt! Just nu ligger jag i hans säng (han är på gymmet) och kollar youtube. Jag är alldeles för trött för att göra någon plikttroget. Läxorna blir därmed uppskjutna till imorgon, och på torsdag väntar vårt första gymnasiala prov i fysik! (Domedagen)

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar