torsdag 18 februari 2016

Mitt i ledigheten

Halva lovet har passerat och jag längtar inte tillbaka till skolan. Jag har ännu varken hunnit med att plugga på det jag borde, eller städa mitt rum. Något jag är relativt tillfreds med, jag har helt enkelt inte orkat. 

Hittills har jag mest spenderat den lediga tiden hemma, främst med Benjamin. Häromdagen kollade vi på film nästan hela dagen, The Shining bland annat. (Något man behöver se med jämna mellanrum) När han gick hem åkte jag till Emelie en stund och hade trevligt där med!
Vi har förresten besök av denna sötnos just nu. Visst är han söt? 

Igår hade jag jättetråkigt hela dagen, jag var otroligt rastlös, men alla var upptagna så jag fick genomlida det ensam. Som ni kanske förstår var jag därmed väldigt mån om att dagen idag inte skulle följa samma riktning. Jag stämde av med en vän eller två men beslöt mig sedan för att ta en solotripp in till stan, för fönstershoppande om inte annat. 

Jag är verkligen sugen på att börja köpa hem  nya tillskott till vårgarderoben, som jag redan planerat lite för väl. Eftersom min vårjacka är ganska "klumpig" tänkte jag köra på feminina plagg i mjuka toner till den: klänningar, tröjor och kjolar i nude; créme, camel osv. Till detta kommer jag förmodligen köpa ett par Adidas Superstar. Vid närmare eftertanke kanske de kan få följa med hem redan idag!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar