söndag 21 februari 2016

Filmkväll

Hej från min säng! Jag ligger just nu och kollar youtube och har nyss packat skolväskan full med böcker inför morgondagen. Usch. Jag är verkligen inte redo att gå tillbaka till skolan, men är ändå nöjd med lovet som varit. Det var en välbehövlig paus på det ihärdiga pluggandet! 

Gårdagen var riktigt bra. På morgonen vaknade jag till doften av bullar som hängt kvar i luften sedan kvällen innan, då pappa bakat. Kaffet var gott och jag såg fram emot kvällens filmkväll. Runt sju på kvällen var det dags att åka dit och jag körde så långsamt att jag blev stressad av mig själv. (Det var nämligen glashalt) Asfalten gnistrade och eftersom jag körde så långsamt kunde jag då och då höra hur frost och is krossades under däcken. Det var lite risky men tillslut kom jag fram, haha! 
Det var det vanliga gänget som var där [hos Gustav] och det var en riktigt lyckad kväll tycker jag! Vi kom igång lite sent med själva filmerna, så jag hann bara se två innan jag skulle gå, men det var åtminstone två bra filmer! (Old boy och Hobo with a shotgun) Det var som vanligt jättekul att träffa alla kompisar, särskilt eftersom jag träffar dem så sällan nu för tiden. 

Jag kom hem någon gång innan två igår (helt utan att halka!) och sov själv. Imorse blev jag lite sugen på att rita, så jag skissade lite och lyssnade på musik. Jag hämtade Benjamin vid ett och vi gjorde det man bör på en söndag: myste, åt hemmagjord pizza och tittade på film. Idag blev det House at the end of the street och Pulp Fiction
Teckningen jag gjorde
Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar