måndag 22 februari 2016

Curling

Precis som jag trodde förde dagen med sig en stor trötthet. Det kanske inte var så konstigt iof, första dagen tillbaka efter lovet ju. Egentligen tycker jag en veckas lov är lite snålt, man hinner knappt landa efter all stress innan det är dags att hoppa upp i sadeln igen. 

Idag har vi filmat en engelska-debatt (grupparbete) i skolan, som jag klippt nu i eftermiddag. Vi har även ätit på Subway och haft curling, en sport jag aldrig trodde att jag skulle sysselsätta mig med. Jag har alltid tänkt mig curling som (bokstavligt talat) världens tråkigaste sport, och de enda jag kunde tänka mig höll på med det var gamla tanter. Jag måste säga att jag blev glatt överraskad! 
Även om ingen av oss var särskilt bra gick det helt okej och vi fick ett par poäng var. Spelet var lite långtråkigt men långt ifrån så segt som jag föreställt mig det. Det kändes dessvärre lite tråkigt att gå ut på isen i ett par fula skor med hala plattor på sulorna, istället för ett par skridskor...

Nu på kvällen har jag bara varit hemma. Eftersom vi precis har haft lov har vi knappt några läxor än, så jag klippte bara den där filmen och sen tog jag det lugnt. Skönt! Plugga ska jag dock göra lite mer imorgon då Benjamin ska komma hit. Det blir ju lite roligare när man kan mysa och fika hjälpas åt!

Puss! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar