lördag 24 september 2011

London dag 1 del 1


Hej! Tänkte berätta lite om London, dag ett! Kl.05.30 gick jag upp för att duscha och göra mig i ordning. Jag hade lagt fram kläder dagen innan: ett rött linne, blåa tighta jeans, en mörkblå bolero och en svart keps. Kl.06.45 stod jag utanför mitt hus och väntade på att bli upphämtad av en kompis mamma. Hon skulle köra in mig och några till till flygplatsen.

På flygplatsen vägde vi våra väskor innan vi skulle gå igenom säkerhetskontrollen och så. En av fröknarna hade en för tung väska. De fick lov att väga 10 kg hennes vägde 10,2. Det var dock lätt fixat: Hon flyttade över en tung bok till någon annans väska så var problemet ut världen! Efter det kunde vi gå in till passkontrollen och säkerhetskontrollen. I säkerhetskontrollen pep jag. Men det var bara för att mina skor som hade nitar på sig. Jag smugglar inte vapen jag lovar!

När alla hade gått igenom kontrollerna satte vi oss för att äta lite matsäck som vi hade med oss och kollade lite i affärerna som fanns på flygplatsen. Eller ja, affären*. Vi var på Säve, den minsta flygplatsen någonsin. Jag köpte i alla fall en pocket som heter Egoboost och är skriven av Blondinbella. Den är faktiskt ganska bra.

Efter ett tag skulle vi äntligen på planet. Vi ställde oss i en jättelång kö. Några i min klass hade gått
på planet redan och det var min tur att visa min flygbiljett. Men då blev det något fel på scannern
så den kunde inte inte läsa av biljetten. Det gjorde att planet kom iväg lite för sent. Tillslut lyckades vi iaf läsa in biljetterna och rätt som det var svävade vi över molnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar